Werkwijze

Werkwijze

In een vrijblijvend, oriënterend gesprek spreek ik met ouders en eventueel andere verzorgers en leerkrachten over de problemen die worden ervaren over de specifieke hulpvraag en wensen voor het kind.

Om de hulpvraag verder uit de diepen kunnen we gebruik maken van de Sensory Profile vragenlijsten voor ouders ( SP Oudervragenlijst)en voor leerkrachten( SP School Companion) om zintuiglijke gevoeligheden in kaart te brengen. 


Werkvormen


'Buiten spelen' in het Goffertpark of onze tuin, omdat natuur, natuurlijke materialen en beweging een kind terugbrengen bij zichzelf; bij het fundament van hun leven.

  • Lichaamsgericht werken.
  • Via de therapievorm ACT4kids (Acceptance & Commitmenttherapy voor kinderen) spelenderwijs werken aan psychologische flexibiliteit; mee kunnen bewegen met wat er in je leven gebeurt en vormgeven aan wat je wilt.
  • Gesprekstechnieken via Play Mobil, knuffels, kaartjes, rollenspel met of zonder hulpmiddelen.
  • Ontspanningsoefeningen en -massage, ademhalingsoefeningen.
  • Creatieve werkvormen zoals knutselen, tekenen of muziek maken.


Ieder kind krijgt zijn of haar op maat gemaakte traject. De inhoud van een sessie overleg ik vooraf met ouders. Soms ontstaat ter plekke een nieuwe invulling. 

Share by: